Table No.21 (2013)


Český název: Stůl č. 21
Režie: Aditya Datt
Rok výroby: 2013
Délka: 108 min
Země: Indie

Hrají:
Rajeev Khandelwal … (Vivaan Agasthi)
Tina Desai … (Siya Agasthi)
Paresh Rawal … (Mr. Khan)
Dhruv Ganesh … (Akram)
Asheesh Kapur … (Bittoo)
… a další

 

Mladý indický pár Vivaan a Siva vyhrají exotickou dovolenou v jednom z luxusních hotelů na Fidži. Pro chudé manžele je to výborná příležitost, jak oslavit páté výročí svého sňatku. Během jejich pobytu v „ráji“ dostanou neodolatelnou nabídku, zahrát si hru zvanou Stůl č. 21 o několikamilionový obnos, který by navždy změnil život. Podle pana Khana jde o (ne)obyčejnou hru, založenou na osmi otázkách, osmi odpovědích a osmi úkolech. Jak prosté, ale je tomu skutečně tak? Jedinými podmínkami je, že nesmí ze soutěže odstoupit a hlavně nesmí lhát! Manželé sice zprvu váhají, ale vidina bohatství je nakonec přece jenom zláká. Zpočátku nevinná hra, otázky i odpovědi se však záhy změní v drsný test jejich vztahu a nakonec i boj o holé přežití…

Asi většina z nás by chtěla taky vyhrát nějakou tu exotickou dovolenou v luxusním resortu, takže já jsem samozřejmě mladému páru zprvu záviděl. Fidži je můj sen, takže jsem si to nádherné prostředí užíval opravdu se vším všudy. Oba představitelé hlavních rolí byli sympatičtí, dokonce mi nevadila ani počáteční přeslazenost a hudební vložky. Ostatně u Bollywoodu to není nic extra překvapivého. Většina jejich filmů má nádech telenovel a tady tomu nebylo jinak. Ovšem jen do chvíle, kdy se z nevinné hry stane psychologická jízda, která přinese nejen neustále gradující atmosféru, ale i drsné finále.

Ne, nečekejte žádné krveprolití ani přehlídku brutality, tento film je především psychologickým dramatem, říznutý thrillerem a inspirovaný řadou hororových kousků. Leč s hororovým žánrem si to tentokrát moc nepotykalo. Ale o to nejde. Tvůrci dokázali vytvořit opravdu pozoruhodnou podívanou, která většinu lidí nenechá chladnými. Hlavní důraz byl kladen na psychiku, morálku a mezilidské vztahy. V tomto případě manželské důvěře a znalosti toho druhého. Pan Khan dokáže z každého opravdu vymáčknout i jeho nejtemnější tajemství a obrátit ho proti němu.

Ve své podstatě byl tento film velice poučný a až z něj místy i mrazilo. Tady rozhodně nešlo o to někoho vystrašit nebo znechutit, ale jak už jsem poznamenal, byl kladen velký důraz na morálku, vzájemnou důvěru a především zpytování vlastního svědomí. A to se Indům povedlo téměř na jedničku. Jasně mělo to i pár slabších pasážích, při kterých budete nervózně pokukovat po časomíře, ale jako celek to fungovalo. Tedy alespoň co se mé maličkosti týče. Já byl spokojený.

Hodnocení6
Stůl č. 21 si tak určitě zaslouží vaši pozornost. Pokud máte rádi psychologické kousky namixované s prvky několika dalších žánrů, mohli byste být spokojeni i vy.
60%

Sdílejte článek

Solo ( profil autora )

Život je hořký. Bohudík!

Žádné komentáře

Přidejte svůj komentář