Mummy: Tomb of the Dragon Emperor, The (Randy Edelman)


Úvod

Duchovní otec popkornové Mumie – Stephen Sommers – se zařekl, že potřetí do stejné řeky nevstoupí, ale řeč peněz producentům kázala natočit další pokračování. Místo něj byl sehnán rutinnér Rob Cohen, zaplatili se staří známí i nový herci a cestovalo se z Egypta do Číny. I přes všechny změny se Hrob Dračího císaře dočkal finančního úspěchu u diváků, přestože rozpačitost z výsledného díla byla ještě větší než u divoké dvojky. A rozpačitý jsem rozhodně byl i při poslechu soundtracku, který po Goldsmithovi a Silvestrim převzal Randy Edelman. Jeho dílo vydalo 29.7.2008 Varese Sarabande.

Rozbor a hodnocení

Hudební kompozice začíná u Mumie tradičně dobrodružnými fanfárami (“A Call to Adventure“), jichž si během třech desítek skladeb užijete víc než dost. Tady zatím alespoň působí čerstvým a pěkným dojmem. Podobné je to i s pomalými skladbami, které svými zvuky věrohodně přenáší historickou starou Čínu až do posluchačova pokoje. Orientální hudba spojená s dojemnými a klidnými pasážemi se na soundtracku střídá s dobrodružnými, až vyloženě akčními skladbami. Víc od něj ale nečekejte.

Goldsmith a Silvestri toho sice nenabídli o mnoho více, ale alespoň si se svým materiálem dokázali vyhrát natolik, že vám některé skladby stály i za několikanásobný poslech. Edelman nabízí jen pořád tu stejnou omáčku, kterou máte po více než hodinovém poslechu plné zuby. První vyloženě akční skladbou je čtvrtá “The Reign of Terror“, ze které však nikomu čelist nespadne, zvláště když je prokládána častými vsuvkami, pak zase graduje, pak zase klid. A podobné složení má většina ostatních skladeb.

Je to zkrátka neustále střídání hluku a klidu, či chcete-li dunění a dojetí. Po první akční vložce přichází dojemná “A Family Presses Close“, která po nástupu piana působí opravdu soucitně. Následuje velkolepý pochod (“Formation of the Terra Cotta Army“) tvořený samozřejmě bubny, ale nic výrazného, co by potěšilo. V předem dané konstalaci pokračuje “Reading of the Scrolls“, jež se snaží vzbudit emoce. A pokračujeme zase něčím ostřejším, respektive osmou skladbou, která nejprve zopakuje ústřední motiv třetí Mumie, ale pak se dostavuje utahanost.

Edelman působí dojmem, že si lépe vede v těch klidnějších pasážích, neboť akčnější vložky nedokáží zaujmout ničím – jako by to byla jen výplň. Jeho dojemné skladby pohladí, zbytek jde jedním uchem dovnitř a druhým znuděně ven. Třicet skladeb by šlo výrazně snížit o polovinu (beztak se to pořád opakuje), což by určitě přispělo k zachování určité intenzity. Nepotěšili mne ani některé hloupé Edelmanovi pokusy (směšné vsuvky v některých skladbách) a zaskočen jsem byl například i patnáctou “Rick’s Long Rod“, která vypadá jako hudba vykradená z nějaké pohádky pro děti dávané v neděli po obědě na České televizi.

Jednou z nejlepších skladeb je “Entering The Tomb“, kde skladatel trochu pracuje s atmosférou (i hororovou), ale lepší je především proto, že vše ostatní je už pouze směsice všeho slyšeného. Mnohokrát opakované motivy dokáží po hodině a čtvrt pěkně cuchat nervy. Edelman sice má s dobrodružným žánrem nějaké zkušenosti (pracoval na filmech Poslední Mohykán nebo Dračí srdce), ale takřka vše ostatní v jeho portfoliu tvoří komedie. A u nich by měl možná zůstat.

Seznam skladeb

  1. A Call To Adventure (Theme From Mummy 3) (03:04)
  2. Silently Yearning For Centuries (02:25)
  3. Open Wound (02:07)
  4. The Reign Of Terror (02:50)
  5. A Family Presses Close (02:38)
  6. Formation Of The Terra Cotta Army (03:09)
  7. Reading Of The Scrolls (03:59)
  8. Crash And Burn (02:26)
  9. Alex And Lin (01:13)
  10. A New Assignment (02:55)
  11.  Yang Follows The O’Connells (02:55)
  12. Shanghai Chase (04:52)
  13. Mother And Daughter Reunion (02:03)
  14. Ancient China (02:24)
  15. Rick’s Long Rod (00:44)
  16. Entering The Tomb (05:54)
  17. Visit From A 3- Headed Friend (01:38)
  18. Memories, Retirement And Dinner (02:32)
  19. New Year’s Betrayal (02:25)
  20. The Emperor Versus Zi Yuan (01:46)
  21. Love In The Himalayas (02:12)
  22. 2nd Century B.C. (01:11)
  23. The Museum Becomes Alive! (01:43)
  24. Rick And Evy In Battle (02:42)
  25. A Warm Rooftop (01:23)
  26. Heartbreak (02:38)
  27. Return Of The Dragon (02:49)
  28. Shielding A Son (02:32)
  29. Finale (03:29)
  30. My Sweet Eternal Love (02:53)

Celová délka: 1:17:31

Hodnocení4
Stejně jako na Silvestriho soundtracku ke druhé Mumii, má i tento soundtrack malé překvapení v podobě poslední skladby, která je zpívaná. Postarala se o toHelen Feng, jejíž píseň „My Sweet Eternal Love" lze slyšet v samotném filmu. Působí však jako sladká třešnička na nevábném dortu.
40%

Sdílejte článek

Profilový obrázek

Frenk ( profil autora )

Film, hudba a alkoholické radovánky, to jsem já!

  1. Profilový obrázek
    Norwegian forest cat 9 března 2010 v 07:27

     Nevím proč, ale hodnocení nechápu. Mně se tento film líbil stejně jako předchozí dva díly. Je sice pravda, že bych byla mnohem raději, kdyby tu byli Anck-su-Namon a Imhotep… jenže bohužel už nejsou, a tak se muselo vymyslet něco jiného. Je to sice takové bláznivé, třeba ti yetti…

Nový komentář