Zoombies (2016)


Režie: Glenn Miller
Rok výroby: 2016
Délka: 87 min
Země: USA

Hrají:
Kim Nielsen … (Dr. Ellen Rogers)
LaLa Nestor … (Thea)
Ione Butler … (Lizzy)
Andrew Asper … (Gage)
Marcus Anderson … (Rex)
Brianna Joy Chomer … (Amber)
… a další

 

Ellen zdědila po svém dědečkovi projekt zoologické zahrady Eden, která se má stát útočištěm převážně pro ohrožené druhy živočichů. Chystá se slavnostní otevření, ale ještě je potřeba vyšperkovat některé nedostatky. Zrovna ve chvíli, kdy do Zoo přijede několik stážistů, se však stane něco strašného. Do objektu je přivezena malá opička, která je nakažena neznámou nemocí. Doktor Gordon se rozhodne porušit pravidla a vpíchne jí zakázané sérum. Jenomže vedlejší účinky jsou katastrofální. Nakažlivý patogen během okamžiku nakazí několik dalších opic, které se změní v krvežíznivá monstra a během okamžiku se ošetřovna promění v krvavá jatka. Nakažené opice se dostanou ven a začnou zabíjet jednoho zaměstnance za druhým. Navíc se virus přenáší z jednoho zvířecího druhu na druhý a zbytek přeživších členů ostrahy a zaměstnanců se ocitá ve svízelné situaci. Nejenže se musí mít před nakaženými zvířaty neustále ve střehu, ale musí zabránit, aby se virus rozšířil za brány Zoo.

Společnost Asylum si na chvíli odskočila od svých oblíbených žraloků, gigantických chobotnic a hadů, a rozhodla se divákům nabídnout poněkud odlišnější styl céčkového braku. Samotný nápad by nemusel dopadnout vůbec tragicky, jen kdyby se toho ujal někdo úplně jiný. Zoologická zahrada totiž nabízí nepřeberné možnosti jak uspokojit choutky milovníků hororového žánru – potažmo zvířecího subžánru. Nejrůznější druhy exotických zvířat, nebezpečný virus a hrstka lidí určená jako krmení – slušná kombinace, která nemusela dopadnout vůbec špatně. Jenže co se dalo čekat od Asylum.

Přehlídka digitálních zvířat a laciného gore byla samozřejmostí, nic jiného jsem popravdě ani nečekal. Jenže i na samotné Asylum mi to přišlo tentokrát dost suché. Většina zvířecích ataků se odehrává mimo záběr kamer (tedy především jejich konečná fáze) a divák je tak v mnoha scénách ochuzen o to nejlepší. Právě tyto okamžiky mě zklamaly mnohem více než nepříliš vábivý vzhled většiny zvířat. Divák tak přijde o nejeden masakr a hysterický křik mimo záběr neuspokojí snad nikoho. Asi nejvíc mi vadilo, že jsem přišel o krvavý střet koaly a dcery hlavní hrdinky. Místo toho jsem si musel vystačit s žirafami a úprkem před digitálními lvy (mimochodem je postavy nedokázaly trefit z brokovnice, ani když od nich byly asi půlmetru, za to při náletu papoušků se změnily v hotové Robiny Hoody). Takže vlastně jediným pozitivním okamžikem byly ty opice na začátku filmu.

O co však ochuzeni rozhodně nebudeme, je kupa nelogických scén a okamžiků. Jako příklad uvedu scénu, kdy je jedna z postav pokousána na rameni, ale v následující scéně mu ovážou zápěstí. Nebo v další scéně místo rozdrcené nohy následně ostatní ošetřují lýtko. Podobných nesmyslů tu byla celá řada. Přitom herecké výkony některých jedinců nebyly zas až tak tragické, jak by se dalo čekat.

Ulož.to - sdílej snadno data
Hodnocení3
Opravdu mi zůstává rozum stát, proč nedokázali tvůrci využít alespoň polovinu potenciálu, který nabízel samotný scénář. Zoombies tak absolutně nedokázal naplnit ani polovinu z toho, co jsem od něj očekával. Jde jen o další promarněnou šanci, kterou mělo Asylum k tomu, aby alespoň jednou za čas dokázalo natočit něco lehce stravitelného.
30%

Sdílejte článek

Solo

Solo ( profil autora )

Život je hořký. Bohudík!

Žádné komentáře

Přidejte svůj komentář