You Should Have Left (2020)


Scénář a režie: David Koepp
Rok výroby: 2020
Délka: 93 min
Země: USA

Hrají:
Kevin Bacon … (Theo)
Amanda Seyfried … (Susanna)
Avery Essex … (Ella)
Colin Blumenau … (Prodavač)
… a další

 

Theo je bohatý bankéř, má krásnou partnerku Susannu a rozkošnou dcerku Ellu. V jeho životě však nastala situace, ze které se vzpamatovává dodnes. Jeho předchozí manželka přišla tragicky o život, a přestože se neprokázalo jeho zavinění, zůstal na jeho životě těžký stín. Když se Theo dozví, že Susanne (je totiž herečka) bude několik týdnů pracovat v zahraničí, rozhodne se svou rodinu odvézt na waleský venkov, daleko od všeho. Dům, který si k rekreaci vybrali, si ovšem žije tak trochu svým (děsivým) životem.

Pravda, zní to docela omšele, když jsem ale na plakátu uviděl dvě oblíbené tváře, neodolal jsem. Kevin Bacon je herec na pohodu a na Amandu Seyfried bych se zřejmě dokázal dívat déle než 93 minut stopáže. Na režisérské stoličce navíc sedí David Koepp, který našemu žánru již nadělil Ozvěny mrtvých (Stir of Echoes, 1999, taky s Baconem) nebo „deppovku“ Tajemné okno (Secret Window, 2004). Bohužel, jak film plyne, je zřejmé, že slavnější jména jsou to jediné, v čem má navrch.

S příjezdem do domu – o němž starousedlíci tradičně vědí, že je ďáblův – se začínají dít podivné věci. Některé jsou spíše k pousmání (hapruje tu čas), jiné už zavánějí šílenstvím (z domu se stává labyrint chodeb, které by tam neměli existovat). Do toho je tu ještě jakýsi stínový panák strašící malou Ellu. Jediným nezasaženým je tedy Susanne, která si však problémy dokáže vygenerovat jinak, třeba tím, že vlastní dva mobilní telefony. Proč asi?

Když se na hlavního hrdinu sesypou všechny rány, docela příjemně s nimi bojuje. Bohužel i tak se dá říct, že atmosféra funguje tak napůl a kvalitním strašením zrovna neoplývá. Poslední ranou je pak rozuzlení, kde se střídají směšné pokusy, jak dát všechno dohromady, aby to dávalo alespoň trochu smysl. No možná se to i povedlo, přesto je třeba scéna s deníkem, kam kdosi načmárá You Should Have Left (Měl jsi odejít) vysvětlena tak, že jsem se musel nahlas smát.

Hodnocení5
You Should Have Left je prostě průměr, a to ještě proto, že mám slabost pro Amandina kukadla a Kevinovo charisma. Hlavně díky nim se to přežít dá.
50%

Sdílejte článek

Frenk ( profil autora )

Film, hudba a alkoholické radovánky, to jsem já!

  1. Solo 7 listopadu 2021 v 14:37

    Do tohoto filmu jsem šel s mírnými obavami, protože filmů o podivných domech s pochmurnou minulostí existuje už celá řada a hlavně v poslední době jsou jejich „příběhy“ jak přes kopírák. Tady jsem se však stejně jak většina diváků nechal hlavně zlákat zajímavým hereckým obsazením ústřední dvojice a pak samozřejmě jménem režiséra. David Koepp mě už dvakrát dokázal přesvědčit, že opravdu svému řemeslu rozumí, ale tady jsem byl z jeho výtvoru nakonec poněkud rozčarován. Razítko horor to dostalo zřejmě jen omylem (no budu-li s přivřeným okem počítat cca závěrečných 15-20 minut, tak možná…), jinak jde jen o velmi průměrné mysteriózní drama, které mě povětšinu svého času dost nudilo. Nezáživné tempo i děj se snažili zachránit svými výkony jak Kevin Bacon tak i Amanda Seyfried a viditelně se dost nadřeli, aby se to udrželo alespoň v průměrných vodách. Kevin je pán herec a na Amandu se vážně pěkně dívá – je to celkem pěkná holka s hezkým kukučem a ženskými křivkami, nicméně jak tak nějak pořád čekal tu hororovou podívanou a ona mrcha furt nikde. Těch pár okoukaných rádoby lekaček a hrátky se stíny rozhodně nedokázaly uspokojit můj rozmlsaný jazýček. Ke konci filmu by si jako uvědomili, že točí vlastně horor a tak je nám nabídnuto pár „nočních můr“, bloudění po domě, jenž je ohybný a pružný jako elasťáky, jen z toho prostě nedokázali vymáčknout skoro nic navíc. Alespoň že ta atmosféra se na posledních pár minut zlepšila a nakonec to dávalo i jakžtakž smysl, i když jisté pochybnosti jsem měl i u toho. Tohle prostě nemá v dnešní době už šanci na úspěch a víc jak průměrné ohodnocení tomu prostě nelze ani při troše dobré vůle dát. A to ještě musím zavřít obě oči. Hodně slabých 50%

Nový komentář