Woods, The (2015)


Režie: Corin Hardy
Rok výroby: 2015
Délka: 97 min
Země: UK
Alternativní název: The Hallow

Hrají:
Joseph Mawle … (Adam Hitchens)
Bojana Novakovic … (Clare Hitchens)
Michael McElhatton … (Colm Donnelly)
Michael Smiley … (Garda Davey)
Gary Lydon … (Doyle)
…a další

 

Adam a Claire jsou manželský pár, který se společně se svým děťátkem stěhuje z Londýna do irských lesů. Idylku nádherného přírodního prostředí kazí jen starousedlíci, kteří považují jejich les za posvátné místo, v jehož centru není dobré bydlet. Adam jakožto placený přírodovědec se ale nehodlá těmito povídačkami ovlivnit, až do doby než jeho rodinu vystraší vymlácené okno. A to je samozřejmě teprve začátek.

Na otázku, kdo za touto výtržností stojí, zná divák odpověď velice záhy. Často se totiž mluví o neznámých stvořeních, které se noří z noci a našemu páru dokonce přistane na stůl i tlustá kniha s tajuplnými obrázky. Když se navíc krom dotěrných sousedů stávají i podivné nehody s autem, začíná se kruh uzavírat. Snímek už po první třetině vytasí záporáky na scénu a z drobných náznaků se naplno rozjede boj o přežití v rámci jedné rozhodující noci.

Tento styl vyprávění ale samotnému filmu mírně podkopává nohy, protože monstra přicházejí tak brzy, že se mi jejich skopičiny začaly mírně zajídat. Jistě, autoři po té cestě k finále tu a tam pohodí nějaký ten malý atmosférický bonus – jako otcův přerod, doupě nestvůr, koupel v jezeře – ale nakonec jsem se přece jen nemohl zbavit jisté nataženosti. Alespoň že masky těch lesních démonů vypadaly slušně.

Hodnocení6
The Woods lze v jistém směru chápat jako snaživý a do jisté míry originální filmeček, který by s troškou vůle mohl vzniknout i u nás (jen bychom vyměnily víly a elfy za domácí hejkaly a vodníky), k silnějšímu dopadu na hororovou obec to ale nestačí.
60%

Sdílejte článek

Frenk ( profil autora )

Film, hudba a alkoholické radovánky, to jsem já!

  1. Solo 25 července 2017 v 11:33

    Příběhy opírající se o místní legendy a „pohádkové“ bytosti sice málokdy dokáží zcela uspokojit má očekávání, ale Hardy si mě na svou stranu získal především místem, kde se jeho příběh odehrával. V Irsku jsem nějakou dobu žil a pracoval, takže mám tamní krajinu velice rád a okolí města Galway jsem samozřejmě navštívil. Bylo tedy jasné, že nějaké body ode mně tvůrci dostanou i v případě, že by samotný děj stál za starou belu. To se naštěstí nepotvrdilo, za což jsem samozřejmě rád. Na rozdíl od některých diváckých ohlasů mi ani nevadilo, že režisér až příliš brzy vytáhl většinu svých trumfů na stůl. Postupné budování atmosféry mu totiž viditelně dělalo problémy již ve chvíli, kdy byl Adam uvězněn v kufru auta a tak bylo potřeba pořádně přitvrdit, jinak by mu to spousta lidí vypla už v půlce. Lesní bytosti terorizující vyděšenou rodinku v lese a posléze i jejich domě nevypadaly vůbec špatně, ale souhlasím s názory, že dokud byly alespoň částečně zahalené tmou, vypadaly mnohem děsivěji, než na světle. Právě v těchto okamžicích jsem pocítil i závan mírného napětí a atmosféra se začala konečně lepšit. Čemuž samozřejmě dopomohli i docela slušné speciální efekty (postupná Adamova přeměna, snaha matky ubránit sebe i dítě na půdě). Přece jenom jsem však postrádal propracovanější závěr filmu, který sebou přinesl nejen kupu nelogičností, ale začal nevábně zavánět i trapností. Z daného námětu se totiž dalo vytěžit mnohem více a kupříkladu doupě příšer mi přišlo naprosto nevyužité. Hvozd však jako takový nakonec dokázal nesklouznout pod hranici průměrnosti a zůstal balancovat na její hraně. Škoda jen, že si s tím Hardy více nepohrál, mohla to být opravdu skvělá podívaná, protože samotná myšlenka nebyla vůbec špatná. 60%

Nový komentář