Český název: Vlkodlak
Režie: Joe Johnston
Rok výroby: 2010
Délka: 102 min (SE: 119 min)
Země: UK / USA
Hrají:
Benicio Del Toro … (Lawrence Talbot)
Anthony Hopkins … (Sir John Talbot)
Emily Blunt … (Gwen Conliffe)
Hugo Weaving … (Inspektor Abberline)
Art Malik … (Singh)
…a další
Konec 19. století, Blackmoore, Anglie. Lawrence Talbot po dlouhé době přijíždí do svého rodného sídla, aby se svým otcem Johnem vyřešil smrt svého bratra Bena, jenž byl objeven roztrhán na kusy neznámým zabijákem. V panství žije i Benova snoubenka Gwen, která Lawrence přesvědčila. Ten začne pátrat po děsivém tajemství zdejších lesů. Touží po pomstě, ale místo toho je sám bestií pokousán a začne na sobě pozorovat změny. A úplněk se rychle bliží..
Přiznám se, že původního Vlkodlaka – z roku 1941 – jsem viděl naposledy před deseti lety a příběh filmu se mi takřka vymazal z hlavy, byť je srozumitelný a dá se říct, že i jednoduchý. Dokázal jsem ho však ocenit a uznávám ho jako klasiku, jistě patřící do zlatého fondu hororového žánru. Současný remake si sice děj upravuje, někde bere – jinde dává, ale je to v první řadě klasická látka, ohraničená svými mantinely. Dokáže tedy dnešního diváka uspokojit?
Ano i ne. Velkým problémem nové verze Vlkodlaka je jeho předvídatelnost. Všichni vědí, že se hlavní hrdina promění, všichni vědí, že pak bude v lesích řádit a všichni dokonce vědí i to, že bude mít náklonnost ke své půvabné skoro-švagrové, do které se zřejmě osudově zamiluje. Kostra snímku je patrná dávno před projekcí, což nemusí být (vůbec!) negativum. Jenže mně ve filmu chyběly emoce, a to se pak můžou všichni na hlavu stavět, snažit se, prosit, ale nemá to zkrátka takovou jiskru.
A přitom právě snaha je z Vlkodlaka přinejmenším cítit. Joe Johnston, který stojí třeba za třetím Jurským parkem, divákům předkládá zajímavý mix, napůl staromódního, avšak jinak zcela moderního zpracování. To staré preferuje hlavně pečlivě zvolená, atmosférická hudba, celková „tmavost” filmu, hustá mlha a delší dialogy. Nové trendy a metody se otiskly coby celkové vizuální vyznění alá Burton, brutalita, v níž je každé oběti urvána libovolná končetina a střeva se válí hned vedle vyhřezlého mozku, a dvousekundové lekačky, které sice Johnston umí, ale někdo ze štábu mu zapomněl říct, že třikrát za minutu to stačí.
Vlkodlak tedy působí mírně rozpolceným dojmem, ale podotýkám, že nikoliv tak moc, aby se na to nedalo koukat. Někdy dokáže hravě zesílit očekávání, jindy mírně nudí, ale jen málokdy dokáže výrazněji strhnout. Hercům těžko něco vyčítat, snaží se do jednoho, ale Del Toro má (i přes nepopiratelné charisma) stále na sobě napsáno „depresivní postava”. Jeho city ke Gwen jsou čitelné, ale neprojevené. Hopkins hraje s noblesou sobě vlastní, i když i on chvílemi asi neví, jestli je to v čem vystupuje vážné historické drama nebo béčková zábava (zmíněná rozpolcenost). Emily Blunt je alespoň celkem hezká. A Hugo Weaving? Taky dobrý, ale nevyužitý.
Jsem obdivovatelem původního snímku The Wolf Man (1941) a tak jsem s velkými obavami čekal, jak si povede tento „remake“. Naštěstí se Joe Johnston vydal vlastní cestou a nestala se z toho tak jen obyčejná kopie. Úplný začátek mi sice moc po chuti nebyl (první útok Vlkodlaka), ale brzy se vše díkybohu obrátilo k lepšímu. Šablonovitá zápletka sice nenabízí žádný velký prostor pro něco nového, ale já postupně začal tomuto příběhu propadat stále víc a víc. Vlkodlačí filmy zbožňuju (tedy hlavně ty staré), ale tady jsem se těšil hlavně na ono vychvalované herecké obsazení.
Anthony Hopkins je zárukou kvality a ani Benicio Del Toro si nevedl vůbec špatně, ba bych spíše řekl, že byl jasně nejlepší ze všech účinkujících. K celému filmu mám vlastně jen dvě výhrady, ale obě jsou dost podstatné. Některé pasáže byly hodně nudné a tvůrcům se moc nedařilo vyplnit je něčím výjimečným, čímž by ze svého díla udělali něco lepšího, nežli jen průměrnou podívanou. Ano vlkodlačí útoky byli krvavé opravdu dost, nicméně já upřednostňuji raději starou poctivou ruční práci, nežli přemrštěné digi efekty. Ty se dali přežvýkat, ale místy toho bylo až moc. I proto jsem vzal s povděkem „změnu prostředí“ – jako třeba pobyt v ústavu či vzpomínkové pasáže.
I díky těmto „kopancům“ se dařilo alespoň místy oživit jinak dost chladnou atmosféru, která je tím druhým aspektem, jenž mi vadil asi nejvíc.
jak psal autor dosti předvídatelné…. a tím pádem nudné….,každopádně znám horší filmy, takže těch 60% odpovídá….
Celkem zajímavý film, ale bez chyb rozhodně není. Podle mě je to spíše průměrný film o vlkodlacích a nevim jak vám, ale mně ten vlkodlak přišel trochu podobnej opici. Myslím, že 50% bude stačit. 🙂
Řemeslně dobře zvládnutý film o mé oblíbené potvoře, který bohužel místami nudí, především kvůli své zbytečné délce.
Tvůrci mají v malíku kameru, která dovede pěkně zamrazit, prostředí je vhodně zvoleno, nějaká ta lekačka se taky najde. Děj nehodnotím, ten je z velké části dán tím, že jde o remake. Zastavím se u pár momentů, jako zbytečné skákání po střechách, které vypadá jednak hodně počítačově, jednak filmu ubírá na syrovosti, a přebytku vyhřezlých střev, jejichž počet by se dal zredukovat na čtvrtinu a vůbec nic by se nestalo.
Dialogy scénárista zvládá, hlavně ve druhé půlce sem tam padne i nějaká ta věta, kterou se nebojím zařadit do škatulky “umění”, a hlavní protagonistka se mi líbila. Herci vůbec odvedli standartní výkony, nikdo nezářil, nikdo nepropadal, dekadentní šlechtic působil jednoznačně nejsympatičtěji, heh.
70%.
Konečne som sa po dlhom čase dočkal kvalitného filmu o vlkodlakoch… (viac na http://www.csfd.cz/uzivatel/83579-mm-ramone/) 90%
pěkně atmosfericky udělané,ale 4xjsem u toho usnul
Nebylo to špatné:) Zajímavý příběh, pro mě určitě jeden z těch lepších hororů a že jsem jich už pár viděl:)
Na to, jak nemám rád remaky, tak jsem docela mile překvapen, ale je tu
velké ale. Na jednu stránku jsem byl rád, že se snímek snaží jít svou
dějovou linií a nekopíruje jen originál (scéna v blázinci před komisí,
atd), dále oceňuji povedenou kameru a pěknou masku, ale zklamaly mě
počítačové efekty, a to tak, že veškerou tu zvědavost v přeměnu u mě
zabily a tím mi bylo v podstatě zabráněno vychutnat si toto dílo
dosytosti, i když Del Toro a Hopkins se předvádějí v dobrém světle a
krev stříká do všech stran. Slabších 70%
Trailer vypadal velmi nadějně, bohužel film už tak dobrý nebyl. Špatně sestříhaný, zezačátku užvaněný a ani herci se zrovna nepřetrhli. Souhlasím s autorem – 60%, a ani o vlkodlačí chlup víc.
Já jsem se u filmu příšerně nudil a čekal jsem od něho daleko víc…takže za mě 40% a to jenom díky některým hereckým výkonům, jinak totální nuda
Můj klasický problém: moc jsem od toho čekal. V důsledku jsem sice nebyl zklamaný, ale spíš ne zcela uspokojený. Hodně se mi líbilo prostředí Blackmoorského panství, které na člověka dýchne tu správnou syrovou atmosféru staré Anglie, jen bych možná víc rozvedl tu myšlenku “nikdo by za úplňku nevyšel z domu” – dát mi trochu víc pocítit beznaděj a strach tamních lidí z neznámého predátora…
tohle muze byt zajimave.ackoli si nejak nepotrpim na vlkodlaky tak obsazeni je vytecne
.nekdy je vsak filmu na skodu protoze si herce podvedome davame do roli z jinych jejich filmu
Mno, občas se to stane, ale zatím jde spíše o vzácnost než běžný jev. Navíc Vlkodlak určitě nebude mít tak početnou fanouškovskou základnu… možná ještě těch 20 – 30 melcků vybere, ale víc určitě ne!
DVDéčka a Bluray disky(A to nemluvím o HD discích v cizině) právě vynášší pomalu víc než kina(teda u nás nevynášší nic protože jste děsně pomalej stát, a každej si to dříve stáhne než aby čekal než to u nás vyjde) každej chce mít vlkodlaka ve vysoké kvalitě
Finanční propadák! Film jako takový propadák určitě není, to bych mu nedával nadprůměr. Ale zpátky k financím: rozpočet 150 mega, výdělky z kin celosvětově 140, z toho půlka patří kinařům, takže pro tvůrce 70. Ha? 80 míčů ztráta!!! Samozřejmě, že film ještě něco vydělá na právech pro TV, DVDčkách apod., ale do plusu se asi nedostane…
Teda propadák??? By mě zajímalo kde to autor vzal….
To že je nejdražší propadák roku, o tom slyším poprvé. Je to zajímavé. Mě osobně se film líbil.