Český název: Věc
Režie: John Carpenter
Scénář: Bill Lancaster
Rok výroby: 1982
Hrají:
Kurt Russel … (R. J. MacReady)
Wilford Brimley … (Dr. Blair)
T. K. Carter … (Nauls)
David Clennon … (Palmer)
Keith David … (Childs)
Zmutovaná mimozemská forma života ohrožuje členy americké polární výzkumné expedice.
Americké vědce vyruší divoký vrtulníkový nálet jejich norských kolegů, kteří pronásledují a střílí po prchajícím psovi. Jejich lov dopadne neúspěšně a pes najde útočiště právě ve stanici Američanů. Norové zmizí bez jakéhokoliv vystětlení situace.
Američtí polárníci však brzy začínají zjišťovat, že se psem není něco v pořádku. Je totiž infikován nebezpečným mimozemským virem, který využívá tělesné schránky zvířat a lidí ke svému zdokonalování a navíc ještě na svém hostiteli zkouší ledacos nového. Polárníkům tak nezbývá nic jiného, než bránit své životy. Vezmou do rukou plamenomety a každý věří jen sám sobě…
The Thing, který svým dějem velmi připomíná legendárního Vetřelce, je remeakem snímku z roku 1951 s názvem The Thing from Another World režiséra Howarda Hawkse a současně je první částí Carpeterovi pozdější trilogie “Apocalypse Trilogy” – dalšími jsou Prince of Darkness (1987) a In the Mouth of Madness (1995). Skvělou hudbu složil Enio Morricone (mj. Tenkrát na Západě).
The Thing oplývá po celou dobu napínavým dějem, výborný je i nápad mimozemského viru, jenž napadá a poté zcela ovládne lidské tělo. Hereckému osazenstvu vévodí Kurt Russel, trikové efekty byly svěřeny Stanu Winstonovi a ten, jak je u něj zvykem, podal mistrovské dílo!
Jedním slovem…BOMBA. Není co dodat. zasloužených 100%
Ta ATMOSFÉRA! V druhé polovině filmu jsem nezavřel pusu. Když se přivázaný chlap proměnil v Thing (rozpadající se části těla v slizké kreatury) myslel jsem, že děsivostí omdlím. Klasika.
Jsem člověk ………věřte mi……
John Carperten jednoznačně vytvořil geniální film. Stěžejní snímek v jeho režisérské filmografii nesmazatelně zanechal černou (krvavou) stopu na mojí duši a dokázal, že atmosféra v hororovém světě není jen obyčejný dodatek nebo podružná záležitost. Atmosféra kombinovaná paranoiou, klaustrofobií, nedůvěrou a strachem z neznáma, působí celou stopáž a nenechá nikoho vydechnout. Děj už zde byl nastíněn, takže rovnou přejdu k tomu dlouhému seznamu věcí, které bych chtěl pochválit. Nejdříve začnu kamerou. Docela známý kameraman Dean Cundey (Jurský park, Halloween, Mlha) dokázal spolu s osvětlovači vykouzlit onen vizuální zážitek nejen při snímání monster, ale i obyčejných jízd po prázdných chodbách a místnostech. S kamerou související střih je velice rozporuplný, protože můžeme najít okamžiky, kde je perfektní (ruce v břišní čelisti, zkouška krve atd. ) a někde zase dosti nepřehledný (výsledná mutace psa a Palmerova transformace). Dovedu si to vysvětlit jako snahu autorů skrýt nějaké nepodařené části speciálních efektů, ale pořád to beru jako malinké detaily. Dále musím poukázat na hudbu, která díky svojí jednoduchostí přispívá k budování úžasné atmosféry. Zvláště dobře funguje při mutaci psa, kdy doslova ty hluboké basové orgie posouvají celou scénu o několik tříd hore. Nejdůležitější kapitolou filmu budou legendární precizní neobvyklé bizardní speciální efekty. Pokud se film dokázal odlišit od ostatní béčkové produkce tak jedině díky speciálním efektům zahrnují monstra, miniatury, loutky s různými mechanizmy a principy funkčnosti. Asi bych nedovedl zvolit svoje oblíbené monstrum, protože každé je něčím bizarně originální i s (často) nečekaným vstupem na scénu. Možná stojí za zmínku i to, že první monstrum (pes) navrhoval samotný Stan Winston, kterého hlavně proslavila spolupráce na filmech Terminátor 1, 2-!!! a Jurský park. Pan Winston a jeho studio (Stan Winston Studio) patří mezi špičky v oblasti speciálních efektů. Hlavní úlohu ve speciálních efektech u tohoto filmu měl však Rob Bottin zcela nezaostávající za kvalitou Winstona. S rozpočtem 1,5 mil. a nepřetržitou prací, zakončenou rehabilitačním pobytem v nemocnici, dokázal vdechnout život Věci. Určitě můžeme občas zahlédnout něčí palec, provázek, lanko nebo dokonce celou postavu, jenž nechtěně odhalí svíjející se monstrum. Ovšem tyto drobné pihy na kráse nejsou nic proti těm trapným digitálním sračičkám v novém preguelu. Velké plus taky za výběr lokací atd. Nakonec trochu rozpitvám herecké obsazení. Vesměs všichni podali přesvědčivé výkony a docela jsem s nimi, v průběhu filmu, sžil. Z celé herecké sestavy je nejznámější Kurt Russell hrající i v jiných Capertenových filmech. Pro mě jsou asi nejlepší části filmu – břišní čelist a zkouška krve. Rozhodně dávám plný počet, protože to je jen malá splátka za tak neskutečný zážitek.
T-UP
Dneska jsem si to připomněl a pod tu stovku se můžu taky podepsat. Jednoduché, ale účinné, tak to mám rád. A na ty efekty byla radost se koukat…
Carpenter natočil opravdu téměř bezchybný scifi
horor, který patří mezi vůbec nejlepší kousky tohoto žánru. Stavět mohl především
na vynikajícím výkonu Kurta Russella, který se zde předvedl opravdu ve špičkové
formě. Na rozdíl od některých kolegů, kvůli kterým nedám plný počet procent,
ale i tak si myslím, že 90% je plně zasloužených. Kromě výborně zvládnutých efektů
mě zde ještě navíc zaujala hudba Morriconeho, který patří mezi skladateli mezi
moje vůbec nejoblíbenější tvůrce. Stává se mi to málokdy, ale v některých situacích
mi skutečně přeběhl i onen pověstný mráz po zádech.
Parádní kousek od mistra Carpentera. Tenhle chlápek ví, jak se mají točit horrory…teda když nepočítam Městečko ospalých. Ale tohle jo prostě jeho nejlepší dílo
velmi slusne……klobuk dole
Ale jo celkem… de to. 60%
supeeeer.
Další úžasné dílko od úžasného rejži Johna Carpentera!!!
Pokud by tenhle film neměl dostat 100%, pak z hororů už málo co. Naprostá klasika, nesmrtelný milník hororové kinematografie.
Už som to videl skor viem že to bolo dobre aj keď ta prišera bola taka dosť fantasmagoricka film sa určite oplatilo pozrieť
90%
Kurt Ruusel a jeho pejsek.
Fantasticka 100procentni zalezitost.
Nestárnoucí klasika od hororvého génia Carpentera!!!Dokonale vybudovaná atmosféra,která nahání husí kůži!