RSS
Vyhledávání
Náhodné články
Nové komentáře
Starship Troopers 3: Marauder (2008) Daxterl, zobrazit » Santa's Slay (2005) Daxterl, zobrazit » Final Destination 3 (2006) Daxterl, zobrazit » Porno holocaust (1981) Solo, zobrazit » Sbohem, mami... Miriska, zobrazit » Schovávaná Miriska, zobrazit »
Statistiky

Saw 4

01. 11. 2007 / autor: ondrej / kategorie: Hororové filmy

Má to zakončení typu jedničky, časovou linii dvojky a brutálnost trojky. Přesto mě nový díl série Saw překvapil a ukázal, že ne všechny pokračování si zaslouží roztrhat a zahodit do koše.
Hodnocení:

autor

80%

uživatelé

68.93%

tisknout článek

Režie: Darren Lynn Bousman
Rok výroby: 2007
Délka: 95 min
Země: USA

Hrají:
Tobin Bell ... (Jigsaw / John)
Costas Mandylor ... (Hoffman)
Scott Patterson ... (Agent Strahm)
Betsy Russell ... (Jill)
Lyriq Bent ... (Rigg)
Athena Karkanis ... (Agent Perez)
Justin Louis ... (Art)
Simon Reynolds ... (Lamanna)
...a další

 

Když jsem šel do kina na nový díl Saw, obával jsem se, aby se z něho nestalo něco, jako je dnes Hellraiser. S přibývajícími díly nudná fraška, jež má akorát na divácích vydělat peníze. Ovšem Saw není Hellraiser a Darren Lynn Bousman je režisér, který až moc dobře ví, co na staré fanoušky Saw platí. Tedy pokud se řadíte k těm, kterým se líbil i druhý díl. K němu má podle mého čtyřka nejblíže. Tentokrát se vše motá kolem vzkazu, který byl nalezen při pitvě v žaludku Jigsawa. Jelikož onen vzkaz můžete slyšet ve všech upoutávkách, nemusím ho tudíž zde tajit. Oznamuje v něm detektivovi, že jeho dílo (i přes jeho smrt) bude pokračovat. Začíná se rozbíhat vyšetřování po neznámém vrahovi, novém skládačkovém vrahovi, jež už připravoval hry ve třetím dílu. Zároveň začíná startovat nová hra, jejímž hlavním členem není nikdo menší, než velitel jednotky SWAT. Další hra o životy pokračuje...

Film je částečným navrácením k prvnímu dílu. Přesto je ale dost jiný. Hraje v něm více postav. Větší část zde mají i vyšetřovatelé, snažící se odhalit nového skládačkového vraha. Další rozdíl oproti předchozím dílům je ten, že se převážná část děje nedrží v jedné místnosti, ale přesouvá se z domu do domu, místa na místo. Zároveň zde ve vzpomínkových oknech dostane ještě možnost zahrát Tobin Bell. Uvidíte jeho první hru, kterou udělal i jeho život předtím, než u něj objevili rakovinu.

Z řady nových herců, co se příběhem mihnou, stojí za pozornost Scott Patterson, jehož ego ve filmu po celou dobu opravdu jasně září a dokazuje, že nejen v Gilmoorových děvčatech umí být skvělým hercem. Kamera, střih i zvuk jsou jako v minulých dílech perfektní a i díky nim se příběh odvíjí lehce a svižně. Vidíte, co máte vidět, leknete se tam, kde máte a dokonce se i bojíte. Přesto tohle všechno zakrývá určitá pachuť, při které si říkáte, že jste tohle všechno už někdy viděli. Že se vše stále točí okolo toho samého. A vážně… nic nového vás tady až na pár věcí nečeká. Ovšem, jako film pro milovníky krvavého hororu a série Saw je toto pokračování podle mého přece jenom více zdařilé, než ty dvě předchozí.

Verdikt: I přes stále se opakující téma je to příjemný hororový snímek, který ukazuje v dnešním světě, že se dobré krvavé horory stále točí. Takže pokud se rozhodnete investovat svůj volný čas i peníze za lístky do kina na film Saw 4, určitě na něm neproděláte. Alespoň já to tak beru.


 

Komentáře

Komentáře můžou vkládat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé

Série vaří z vody, jak to jen jde. Jigsaw je mrtvý, takže do koloběhu nastupují stále nový herci a jejich osudy se střetávají s osudy lidí z předchozích dílů, až je z toho pěkný bordel - přitom první Saw byl tak mile jednoduchý. Režisér se sice snaží logiku zachovat, ale výsledkem je nabubřelá a již vyčpělá podívaná, která dává smysl čím dál tím méně. A hlavně nudí!  

06. 04. 2010, 11:40:46, Frenk
KONEČNĚ!!!- Po suchém druhém díle a slabé trojce jsem se konečně bavil
stejně jako u prvního dílu. Dokonce i jednotlivé pasti se mi tentokrát
líbily skoro všechny. Jediné co bych vytkl je fakt, že scénárista i
režisér musí svou práci odvádět v podnadpilém stavu, protože takové
nesrovnalosti v ději jsem už dlouho neviděl. Je sice pěkné, že nám tady
vysvětlí několik otazníků z předešlých dílů, ale začátek čtverky zcela
popírá úplné finále kdy agent FBI zůstane uvězněný u mrtvoly skládačky.
Dělat z diváků blbce se mnohdy nevyplácí a tady se to už dost přehání.
Jeden díl zcela podkope autoritu druhého a to se mi nelíbí.
02. 02. 2010, 20:22:21, Solo

 No článek je to pěknej ale pro ty jež film nevideli.Co jest zde psáno nemusí být dáno..Z tohodle článku se zdá že to hladce skousnete ale ono je to trochu složitejší.Ta první past to bylo neco ,jednoduchá ale naprosto originál a podle mě i jedna z nejlepších v celé sérii.V jednoduchosti je krása ...

15. 12. 2009, 05:28:19, Bitche

Tento díl je můj druhý nejoblíbenější ze série SAW.

26. 11. 2009, 15:15:01, horrormaximum

 perfect díl nejlepší fakt skvělej díl hodně brutální...100%!!

26. 11. 2009, 14:52:52, moni

 Perfektní díl!!!!

18. 10. 2009, 21:56:34, Daniel

 zde to naprosto nemělo šťávu

28. 07. 2009, 09:30:50, christi

Toto je už na mňa veľmi prekombinované,o čo tu ide som pochopil až po druhom pozretí

18. 04. 2009, 00:18:59, warlord christgrinder

Hehe,haha,hoho.Docela nuda.... -_-      30%

14. 11. 2008, 13:51:11, Dany

  Zbynku s těma 80% nesouhlasím, ale 10% bych nedal. Tak 20% jo 20 !!!!!!

12. 08. 2008, 16:34:04, Soldier

A nový SAW s císlovkou 4. Kam to zajde? No uz od 2 to je srajda. Tomuhle dávám pro me zcela oprvánených 10% je to uz dost ubohý. Doufám ze to skoncí.

12. 08. 2008, 16:29:33, zbynek smejkal

Když si vezmete jeho úplně prvníí past (Cecilova past-jak měl protáhnou obličej těmi noži) a pak ty další tak je to šílený pokrok(skřipec-SaW 3=Obrácená past na medvědy-SaW 1 .........)Fakt šílený pokrok.Takže moje domněnka je že se v tom zdokonaloval a i jeho pasti.Takže to asi bral jako práci-karieru


 


 


Asi moc přemýšlím

10. 07. 2008, 10:58:38, Avatarx
Aquska: děj 4ky se prolíná se 3kou. Film mate, protože na začátku 4ky ti pustí konec filmu (pitevnu) a pak jede samotný film. Nakonci je opět na pitevně, kde najdou tu nahrávku.

 

06. 07. 2008, 12:22:16, soniii

 Lidi jako nechapu jak muze byt na zacatku v te pitevne a na konci zas zavrenej jak v trojce?nechapu

04. 07. 2008, 14:31:11, Aguska

 Pánové (a zeména Bruce). Tyhle stránky jsou přeci zájmové, pro milovníky žánru, no ne? Tak což takhle zanechat žlučových výlevů a když už kritizovat, tak objektivně, nebo alespoň s vtipem. Jinak hodně zdaru každému, kdo se zde alespoň o něco snaží.

13. 03. 2008, 09:11:56, Dejv

BLBOST!!

24. 02. 2008, 12:12:08, Embolia

píčovinka

11. 02. 2008, 16:33:05, adam

Bruce: já ti taky nic nenařizuju, jen čekám, jestli dostojíš tomu, co říkáš a jestli budu moci uznat za pravdivou tvoji větu "s klidem ti konkuruji". Nic víc. Všechno kolem jsou zbytečné řeči.

28. 01. 2008, 08:39:02, Prasoid
Prasoid - jen proto, že jsi zvědavý? Jestli to udělám, tak ne proto, že ty čekáš, ale že já budu chtít, hm?

 

27. 01. 2008, 21:44:45, Bruce

Bruce: Tak čekám...

20. 01. 2008, 18:01:09, Prasoid

 Prasoid - toto byla fatál chyba. Správně si napsal, kdyby .....



20. 01. 2008, 15:14:01, Bruce

Ach jo:(

18. 01. 2008, 17:41:47, zbynek smejkal

Kdyby...

18. 01. 2008, 17:28:49, Prasoid
Sice ve dvojce zjistili, že to bylo předtočeno, ale to neznamená, že se to prolíná se 4kou. Časový děj určitě ne.

PS: Blbečka si neodspustím, maminka mě slušnýmu chování naučila, ale blbeček je pouze označení, ne nadávka, nádavka vypadá jinak. A vlastní recenze? Na tohle bohužel nemám čas. Kdyby byl, s klidem ti konkuruji.

Bye Bye
18. 01. 2008, 17:18:18, Bruce

Ano, divák na konci zjistí, že se dějová linie "prolíná" s třetím dílem. To samé - ale trochu jinak pojaté - je to prakticky v druhém dílu, kdy na konci policisté odhalí, že vše bylo puštěno ze záznamu videem. 


PS: To blbečku si vyprošuji. Možná by ses měl naučit trochu pravidlům etikety, či by tě maminka měla znovu naučit slušnému chování. Jestli jsi lepší, napiš si s tím svým žargónem svou vlastní, lepší recenzi.

31. 12. 2007, 14:29:07, ondrej
Tak podle autora tohoto článku je Saw 4 "časovou linii dvojky" (citace). Tak se na to znovu podívej blbečku


Tohle ti tak trochu uteklo, ne? 

31. 12. 2007, 13:52:57, Bruce

To mi pak někdo řekněte, jaké horory nejsou cipovina ani po krvavé, ani po příběhové stránkce?!


Saw je výjimečný, proto se těší návštěvám diváků, má své fanoušky a točí se každý rok nové pokračování.


A dílem V to neskončí, bude i VI!

11. 12. 2007, 15:56:16, BJ

Viděl jsem, a opět je to cípovina, jako ostatně už byla trojka, nastavovaná kaše, bude vždycky jen kaše... 

27. 11. 2007, 21:07:55, Shark
uz ho budu v nejbizsi dobe mit tak se tesim

 

21. 11. 2007, 21:16:57, Cannasutra

s 80% velice souhlasím horror po krvave strance byl uzasny ale po pribehove nic moc ale 80% je krasné souhlasím

12. 11. 2007, 15:38:39, Jahve

 Nevím jestli můžu říct, že hodnotím objektivně, ale tady je můj názor ne tenhle film. Podle mě je to jeden z nejhorších hororů, jakej jsem kdy viděl. Nebál jsem se u toho, vůbec se mi nedělalo špatně a to ani u těch nejhorších scén a vcelku zato, mě 4 nějak neupoutala, vážně vůbec ničím. Připadalo mi to dost ohrané, jako by potřebovali ti režiséři trochu peněz aby mohli prežívat, tak natočili film, nemůžu říct, že bez děje ale bez smyslu. Tomuhle filmu bych teda nedal ani 10%, ale to je můj názor.

10. 11. 2007, 16:26:29, Dawee

Saw IV je vynikající kousek, skvěle navazuje na předchozí díly, je zase o kousek brutálnější a už po 4. se povedl perfektní závěr.


Jenom k článku, oni ani tak nepátrají po novém Jigsawovi, ale po tom, kdo mu pomáhá. A tím je právě ..., který, kromě toho, že se objevil už v Saw 3 (nejen tím, že pomáhal připravovat ty pasti), dostane zřejmě větší prostor v následujících dílech.


Prostě, horror, jak má být, žádná odvrácená kamera při zabití, žádné málo krve, žádná nesmrtelná monstra vraždící bezesmyslu atd. atd. Sice nemohu přiliš objektivně hodnostit, jelikož se k fanouškům rozhodně řadím, ale stojí za to zajít na Saw IV do kina.

04. 11. 2007, 21:30:31, BJ

me se to od 3 dílu nijak moc nelíbí.

01. 11. 2007, 20:33:41, Zbynek

Prodleva no, myslím si, že dnešní tlak lidi a publicity k tomu nepříspívá a to nemluvím o penězích.

01. 11. 2007, 20:08:00, Tom

Myslím si, že kdyby tvůrci udělali mezi jednotlivými díly větší prodlevy, kritici i diváci by tuto "stejnou" zábavu vítaly mnohem vřeleji.

01. 11. 2007, 15:46:46, Frenk