Polaroid (2019)


Režie: Lars Klevberg
Rok výroby: 2019
Délka: 88 min
Země: USA / Kanada/ Norsko

Hrají:
Kathryn Prescott … (Bird Fitcher)
Tyler Young … (Connor Bell)
Samatha Logan … (Kasey)
Keenan Tracey … (Devin)
Priscilla Quintana … (Mina)
Mitch Pileggi … (Šerif Pembroke)
… a další

 

Někdy je psaní recenze stejně nudné jako samotný film. Stává se tak u spotřebních titulů, které nevzrušivě variují omšelé zápletky. A bohužel, přesně to je případ filmu Polaroid, kde je hybatelem děje starý fotoaparát.

Studentka Bird (ano, to děvče se jmenuje pták a má k tomu i svou historku!) pracuje ve starožitnictví. Jednoho dne jí kamarád přinese starý fotoaparát, který získal z výprodeje a dívka ho neváhá několikrát použít. Když však záhy zemřou dva lidé, kteří byli na fotce, začíná vyplouvat na povrch dávné prokletí, v němž hrál tento polaroid jednu z hlavních rolí. A Bird musí zjistit, jak to prolomit nebo zemře.

Prokletí je nejzábavnější v první třetině, kdy se jedná o tajemné zlo, které si nebere servítky. Jakmile se však stmelí ústřední parta a začnou poodhalovat zákonitosti fotoaparátu a daných fotek, sklouzáváme na úroveň těžce stravitelného guláše. Samozřejmě, že podobným jednohubkám se dá leccos odpustit, ale Polaroid nemá žádnou pasáž, kterou by šlo pochválit a kvalitním strašením zrovna neoplývá.

 

Hodnocení4
Vlastně nemám ani chuť se příliš nimrat v něčem tak nudném, jako je Polaroid. Kdyby to byl materiál studenta FAMU na téma fotoaparát v hororu, byl bych shovívavější, ale takhle to nejde.
40%

Sdílejte článek

Profilový obrázek

Frenk ( profil autora )

Film, hudba a alkoholické radovánky, to jsem já!

  1. Profilový obrázek
    Solo 27 ledna 2020 v 11:16

    Dříve než jsem se pustil do toho filmu, jsem shlédl stejnojmenný krátkometrážní snímek od toho samého režiséra z roku 2015. V němž vlastně máme šanci vidět podobný průběh jako na samotném začátku zde. Nebudu tvrdit, že jsem z toho byl vyloženě nadšený, protože obdobné téma už tu několikrát bylo – originalitou Lars Klevberg zrovna neoplýval, ale každopádně jsem tomu chtěl dát šanci. Ne všechny kousky s prokletými předměty jsou totiž špatné. Bohužel se však nakonec ukázalo, že tento film patří k těm slabším. O „krádeži duše“ jsme už slýchávali z indiánských či domorodých historek a nejednou byl foťák či kamera použit coby námět už i v několika filmech – takže jsem byl zvědavý, jestli nám tu bude nabídnutý nějaký bonus, který bych ještě neviděl, ale to se nepovedlo. Počáteční atmosféra ještě snesla přísnější měřítka a postupné gradování temných sil rovněž nebylo špatné, ovšem čím se příběh posouval dále a nám byla poodhalena ponurá minulost tohoto „ďábelského přístroje“ tím ono kouzlo stále více vyprchávalo a míjelo se účinkem. Čímž jsem se utvrdil hlavně díky opravdu chabým digitálním efektům v podobě smrtící entity. Všechny nedostatky se totiž díky kvapným střihům odstranit nepodařilo a mnohdy nás tvůrce připravil o tu nejnapínavější podívanou. Ještě že alespoň většina postav mi nelezla vyloženě na nervy. Polaroid tak ve finále vykrádal, kde se dalo a kromě zhruba dvou – tří momentů nám mnoho opravdu záživné podívané nenabídl. Jasně, existuje celá řada mnohem horších filmů, ale stejně tak i lepších. Kvalitou bych to přirovnal k remaku Shutter (Cloně), která byla taky oproti asijskému originálu výrazně slabší podívanou. Takže bych to tady viděl někde mezi 40-50%.

Nový komentář