Musarañas (2014)


Režie: Juan Fernando Andrés, Esteban Roel
Rok výroby: 2014
Délka: 95 min
Země: Španělsko
Alternativní název: Shrew’s Nest

Hrají:
Macarena Gómez … (Montse)
Nadia de Santiago … (La Niña)
Hugo Silva … (Carlos)
Luis Tosar … (otec)
Gracia Olayo … (Doña Puri)
… a další

 

V centru Madridu žijí společně dvě sestry, jsou však rozdílné. Starší Montse celý svůj život věnovala výchově mladší sestry, které musela nahradit matku, jenž zemřela při porodu, ale i otce, který nezvládal situaci a odešel do války, z níž se už nevrátil, navíc trpí vzácnou fobií, kvůli které nikdy nevychází z bytu a nenávidí muže. Mladší La Niña by si zase ráda užívala života a randila s chlapci, jenomže přísná Montse ji drží zkrátka, navíc ji trestá za každý prohřešek a pokušení. Přesto se snaží spolu vycházet, ovšem jen do chvíle, kdy na dveře bytu zaklepe zraněný soused.

Pohledný Carlos se pro Montse od té chvíle stává jasnou prioritou a ona se o něj začne starat a ošetřovat jej. V tu chvíli však začnou napovrch vyplouvat temné stránky starší ze sester, které ještě více ovlivní její chování a narušenou psychiku – trauma z minulosti, o které se nikdy nikdo neměl dozvědět. La Niña si začíná uvědomovat, že je její sestra velkým nebezpečím nejen pro ni samotnou, ale i pro lidi, s nimiž přijde do kontaktu…

Španělská tvorba patří dlouhodobě mezi moje oblíbené, takže jsem se po zhlédnutí traileru na tento kousek docela těšil. To, že existuje celá řada nejrůznějších fobií, není nic nového, nicméně si nedokážu představit, že bych byl celé dny zavřený jen ve svém bytě a měl panickou hrůzu překročit vlastní práh. Jedna z hlavních hrdinek má však mnohem více psychických problémů, které postupně začnou vyplouvat na povrch a většina z nich souvisí s opravdu nepěknou minulostí. Věřte, že takovou sousedku byste určitě mít v baráku nechtěli.

Montse je sama o sobě dosti komplikovanou postavou, nicméně velmi dobře zahranou a vy vlastně ani nevíte, jestli ji máte litovat, nebo nenávidět. Její postupná proměna ze zatrpklé ženy s narušenou psychikou v běsnící psychopatku a vražedkyni, byla doslova excelentní. Macarena Gómez se své role zhostila opravdu na výbornou a místy mi z ní skoro až běhal mráz po zádech. Tahle herečka sice vzhledově rozhodně nepatří mezi kdovíjak velké krasavice, ale herecký talent má opravdu od    pánaboha. Rozhodně si mou pozornost získala mnohem více než její filmová sestra – taková šedá myška na scéně.

Tvůrcům se podařilo navodit opravdu nepříjemnou atmosféru, která po poněkud nudnější cca první půlhodině začne nabírat na obrátkách a vyvrcholí v jednu velkou osobní tragédii. Slza mi sice neukápla, ale nemůžu říct, že bych odcházel se zrovna dobrými pocity (tím myslím hlavně fakt, že i po emoční stránce nakonec tak nějak naleznete trochu cestu k pochopení a soucitu s tímhle bláznem – zvláště po odhalení celé pravdy).

Ruku k dílu přiložil velkou měrou i další skvělý herec Luis Tosar v roli otce, který rovněž předvedl slušný výkon, přestože tu zas až tolik prostoru nedostal. Samozřejmě vaší pozornosti nesmí uniknout ani finální půlhodina, která je nejen pěkně krvavá, ale i atmosféra dostává pořádné grády. Jen je velká škoda, že se hodně důležitých momentů odehraje mimo záběr kamer.

Hodnocení7
Musarañas vidím jako lepší průměrnou záležitost, která si dozajista zaslouží vaší pozornost. Zpočátku však musíte mít velkou trpělivost, za kterou budete následně odměněni. Za výkon Macareny Gómez dám ještě o deset procent navíc, než jsem měl původně v plánu. Protože její výkon byl opravdu pozoruhodný.
70%

Sdílejte článek

Profilový obrázek

Solo ( profil autora )

Život je hořký. Bohudík!

Žádné komentáře

Přidejte svůj komentář