Český název: Mamba
Alternativní název: Fair Game, The
Režie: Mario Orfini
Rok výroby: 1988
Délka: 78 min
Země: Itálie
Hrají:
Trudie Styler … (Eva)
Gregg Henry … (Gene)
Bill Moseley … (Frank)
… a další
Zlomyslný Gene se dozví, že jeho manželka Eva se s ním hodlá rozejít a vymyslí rafinovaný plán, jak se jí zbavit. Od obchodníka s hady koupí mambu. Ta je navíc povzbuzena hormony, které z ní dělají ještě nebezpečnějšího a agresivnějšího predátora. Gene nasedá do auta a odjíždí za svou ženou. Zruší jí telefonní linku, vypustí hada a zavře ji v domě. Mambě zbývá zhruba jedna hodina na to, aby do své kořisti vypustila přebytečný jed, jinak sama pojde.
Osmdesátá léta a další milé překvapení, tentokrát z Itálie. Mamba potvrzuje pravidlo, že v jednoduchosti je síla a myslím, že i přes svůj věk nakopává zadky mnoha dnešním „hadím” hororům. Rychlé vysvětlení děje, a pak honem do domu, ve kterém se duel odehraje. Bohužel pro naši hrdinku – dům je navržen spíše jako ateliér, takže všude jsou vysoké zdi a prakticky žádná okna.
Příběh jest tedy prostý a soustředící se především na Evu. Hajzlík Gene už jen sedí nedaleko od domu v autě a na svém monitoru pozoruje aktivitu obou subjektů – had i žena totiž na sobě mají čidlo. Nebudu popírat, že jako hororový thriller Mamba funguje sotva způli, ale ona atmosféra je prostě kouzelná. Střeštěná ženská se brání hadu, všichni se tváří smrtelně vážně a Geneův monitor, na kterém střet probíhá prostřednictvím zobrazeného hada a jeho cíle je prostě k popukání – v tom nejlepším smyslu slova.
Samozřejmě, že je Mamba béčko jako vyšité a tak se ani zde nevyhneme několika lapsům. Proč například žena neopustí svoje bydliště střešním oknem jako její kočka? Taky o rychlosti samotné mamby se dá pochybovat a někdy se zdá, že jich má hrdinka v domě hned několik. Na druhou stranu se najdou i lepší scény (závěrečná past).
P.S.: V tomto případě bych si remake klidně dal.
Slusny film hoci som ho uz videl nebolo zle si ho pozriet opet davam 70%
Mamba je klasické hadí béčko, které sice není ničím
extra výjimečné, ovšem najde se zde i spousta kladů. Tím největším je navozená
atmosféra, která až na pár záchvěvů vydrží po celou dobu na vysoké laťce.
Napětí se pomalu stupňuje a ve chvíli kdy si žena uvědomí, že má v patách
nemilosrdného zabijáka dostává film ty správné grády. Samozřejmě že i zde se
najde několik nelogičností či přemrštěných scén, ale ty se dají vydržet a
omluvit. Jako celek totiž na mě Mamba zapůsobila docela neočekávaně dobře.
Navíc scénka z vany je více než působivá a zde to Trudie Stylerové slušelo
asi nejvíc. Jinak samozřejmě i její potrhlá postava patří k ozdobám filmu.