RSS
Vyhledávání
Náhodné články
Nové komentáře
Starship Troopers 3: Marauder (2008) Daxterl, zobrazit » Santa's Slay (2005) Daxterl, zobrazit » Final Destination 3 (2006) Daxterl, zobrazit » Porno holocaust (1981) Solo, zobrazit » Sbohem, mami... Miriska, zobrazit » Schovávaná Miriska, zobrazit »
Statistiky

Crow, The

19. 12. 2006 / autor: Zdeněk / kategorie: Hororové filmy

Ponurá atmosféra a nikdy nekončící láska. To je asi tak vše dobré, co od Vrány můžete očekávat.
Hodnocení:

autor

50%

uživatelé

90.56%

tisknout článek

Český název: Vrána
Režie: Alex Proyas
Rok výroby: 1994
Délka: 102 min
Země: USA

Hrají:
Brandon Lee ... (Eric Draven)
Sofia Shinas .... (Shelly Webster)
Rochelle Davis .... (Sarah)
Ernie Hudson ... (Seržant Albrecht)
Michael Wincott ... (Top Dollar)
David Patrick Kelly ... (T-Bird)
Ling Bai ... (Myca)
Michael Massee ... (Funboy)
... a další

 

Děj:
Hudebník Eric a jeho snoubenka Shelly jsou zavražděni členy zločineckého gangu, který ovládá podsvětí Detroitu. Erikova duše ale nemůže najít odpočinek a tak se rok po smrti Eric vrátí ze záhrobí, aby pomstil Shellynu smrt. Na cestě ke spravedlnosti nemá jiného společníka než černou vránu...

 

Osobní hodnocení:
Podle mnohých není Vrána hororem, ale spíše nějakou fantasy. Přesto si ale myslím, že celá ponurá a gotická atmosféra filmu (tmavé barvy, katedrály, hřbitov, zapadlá ghetta, neustálý déšť) a už sám příběh Erica, který vstane z mrtvých, jsou bezesporu hororové prvky. To je na filmu asi to nejlepší spolu se stěžejní ideou opravdové lásky, která přemůže i smrt.

A teď k tomu horšímu, čehož je podstatně víc. Pro hodnocení filmu je rozhodující, že byl natočen podle comicsové předlohy Jamese O'Barra. To zřejmě vede k tomu, že v něm vystupující postavy jsou buď zcela dobré nebo zcela špatné, jsou jednorozměrné a nijak se během snímku nevyvíjí. Druhá skvrna je moralistický nádech, který prostupuje celý děj (někdy to působí až komicky, jako když Eric nabádá Sářinu matku, aby nebrala drogy a starala se raději o svou dceru nebo když radí seržantovi Albrechtovi, aby nekouřil, protože to škodí zdraví...). Třetí nedostatek je přebytek akčních scén, které nahrazují chybějící děj (celý film jen vlastně popisuje Ericovu pomstu). Mně osobně také vadí, že režie často připomíná videoklipy na MTV, které se zvlášť hlubokou podstatou nevyznačují.

Brandon Lee, syn herce Bruce Lee, při natáčení zemřel. Stalo se tak během scény, kdy měl být zastřelen Funboyem. Bohužel v hlavni zůstala ostrá nábojnice. Film se dotočil bez něj a v pasážích, kde ho nahrazuje dvojník, není Brandonova tvář vidět.


 

Komentáře

Komentáře můžou vkládat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé

 50% JE MOC MÁLO,dávám 80%

22. 10. 2010, 23:46:40, upir

Tuctový příběh ve vkusném dárkovém balení. Forma opravdu špičková,
sestávající z výborné dynamické hudby, slušných leteckých záběrů i
pomalých kamerových jízd kolem propracované mizanscény. A skutečně
jeden z mála filmů, co využívá možností svícení až k samotné hranici.
Popularita Vrány je dle mého názoru dána spíše tragickým osudem
Brandona Leeho (po zhlédnutí filmu se vůbec nedivím způsobu, jak
zemřel) než svou vlastní výjimečností. Dialogy jsou víceméně prázdné,
blikotavé flashbacky v purpurové barvě jsou klišovité až hrůza, a
příběh samotný, přestože je atraktivní, stojí na velmi mělkých
základech. Filmu by vůbec neškodilo, kdyby jeho významy byly podány
více implicitně. Nevyváženost formy a obsahu se zkrátka projevila také
ve Vráně.

24. 08. 2010, 20:05:49, see-sawandrew

Pana Zdenka som absolutne nepochopil tymto maximalne podhodnotenym verdiktom. Tak ako mnoho ostatnych pouzivatelov som cumel ako to ze jeden z najoriginalnejsich a najdojemnejsich romantickych filmov dostal tak nizke hodnotenie. Pretoze tento horor ma v sebe velmi vela nehy, lasky a hlavne tymto, niekedy uz tuctovym slovam dava krasnu filmovu umeleckost a ukazuje ich v ich samotnej hlbokej podstate. Pan Zdenek film evidentne nepochopil, jeho argumenty som nepochopil a som len rad ze niesom jediny ktory povazuju verdikt vysoko degradujuci. Prosim Vas Zdenko, chodte si robit recenzie na tretotriedne Bcka, tam ked napisete ze film je volovina, tak sa mylit nebudete...

23. 08. 2010, 18:21:25, Reaper666

Prvy na kokot ohodnoteny film je Orphan, bol to genialny horor ktory dostal 70% toto je druhy tento ma dokonca 50% ja neviem ci to Zdenek nepochopil alebo ten film prespal ale 50% je trosku malo a ked ho nevie ohodnotit tak nech ho nehodnoti radsej vobec lebo ja sa podla tych percent tak trosku riadim a filmy ktore maju 50 povazujem za sracky kym Vrana bola napinava perfektne urobena a atmosfera pekne doladena a dokonca tam pridali aj nieco o laske co tam pekne sedelo ja to hodnotim 90% ale urcite nie 50

23. 01. 2010, 00:04:29, snenat3
jeden z mejch voblíbenejch filmů

připadá mi lepší než druhej díl...to už je takový...vohraný. 

23. 11. 2009, 15:56:29, Sigmius
Jednička je jasně nejlepší z celé série. Hlavně díky skvělému výkonu
hlavního herce, který bohužel tragicky zemřel během natáčení. Obrovská
ztráta nejen pro rodinu Lee, ale i filmový svět. Mysteriózní snímek o
zbloudilé duši, kterou zpět na svět povolá vrána, aby se tak mohla
pomstít svým vrahům -mě v dospívání natolik okouzlil, že sem ho viděl
už xkrát.
11. 11. 2009, 18:24:06, Solo

Kamo dat 50% tomuto filmu...normalne som cumel   Odo mna 100% moj uplne najoblubenejsi film, milujem tu gothicku atmosferu, brilantneho Brandona(RIP) a proste cely filmToho Brandona mi je fakt lutoTento film je KULT, je to legenda na aku sa nezabuda... The Crow 4ever

23. 06. 2009, 22:11:43, misfit138

50% je výsměch, dala bych aspoň 90%... Já tam nevidím žádné moralizování... nechci kritizovat, protože si uvědomuju, že se to může stát každému, ale je to fakt nějak divně pochopené...

08. 03. 2009, 13:53:54, nakiniki

idea skvelá, exteriéry tiež... celkovo skvelý film určite by som mu dala viac ako 50 %

ale ten incident a rovno na pľaci... smutné

21. 08. 2008, 23:43:46, domcaq

Podle mě jsi ten film jednoduše jen nepochopil. Onem moralistický nádech o kterém píšeš, něměl vyznít podle tebe ve stylu bu bu bu nebetre drogy, ale měly na světlo pouzve vyjít schopnostoti které vrána má "Matka je jméno pro Boha
na rtech a v srdcích všech dětí" krásná replika, nevidím na nic  moralistického. Co se týče "chybějícího" děje, cely film je o tom, láska pomsta zadostiučinění. Nevím co bys tam chtěl hledat. A ty černobíle scény? Jak by to asi vypadalo kdyby byl film barevný? Jistě by to podporovalo tu gotickou atmosféru a z mrtvých stání. Jako nic ti neberu, ale prosrě je to film o lásce která přežívá i po smrti. Každej máme svůj nazor.

30. 07. 2008, 18:36:11, j.a.d.e

Poslední film Bruce Lee s drakem je Enter the Dragon. Ale zemřel, myslím, během natáčení Game of death. A kolem jeho smrti se toho hodně povídá, ale jistojistou pravdu nikdy nikdo nepřinesl.

08. 05. 2008, 16:08:34, Prasoid

Jo Bruce Lee zemrel pri natácení(tak a jsem v háji nevím název neco s tygrem)kdyz odmítl kaskadéra.

08. 05. 2008, 14:46:36, zbynek smejkal

Nezemřel náhodou Bruce Lee při nějakém filmu také?Nebo si to s někým pletu?

08. 05. 2008, 14:12:30, Dany

the crow forever

25. 03. 2008, 12:08:24, jay
Koukám, že recenzent vůbec nepochopil Vránu jako film. Pro mě je Vrána jeden z nejlepších filmů z komiksovou tématikou. Vrána je prostě legendární. Dal bych 100%.
02. 03. 2008, 23:07:31, Baldr69

 Vrána je super nesohlasím s 50 procenty. 90 procent a výše je to ono

20. 01. 2008, 20:39:52, LeoManstein

miluju vránu a budu ji bránit tělem i duší

21. 12. 2007, 17:30:17, jay

Tady aby se člověk bál napsat recenzi, fakt... Taky bych chtěla někdy nějakej film milovat tak moc, že nebudu váhat kvůli němu urazit pár lidí.  

11. 12. 2007, 19:43:20, beonica

tento film si buď zamilujete, alebo si poviete "ďalší sériový produkt ktorí ma neuchvátil"


ja patrík k prvej skupine, a tento film považujem za kult - ale nemienim toto konštatovanie používať ako nevyvrátiteľný argument pre ľudí ktorí patria do skupiny druhej. Tento film je moj osobný kult - čím ma tak uchvátil je ťažko definovať, keďže človek z druhej skupiny by to asi ťažko pochopil a ja silne pochybujem že by som svoje dôvody, pocity a dojmy dokázal dostatočne rozvynúť a vysvetliť.


Z môjho pohľadu je táto recenzia scestná, ale je to len môj pohľad. S hodnotením nesúhlasím, ale od toho sú hodnotenia, aby sa líšili a tvorili sa diskusie....


tento film nieje pre každého, ale koho chytil tak ako mňa určite vie, o čom v tomto príspevku písal...kto nechápe, nikdy nepochopí


Vrana nieje film, vrana je živel ktorí ma pocitovo prevalcuje prakticky vždy keď si ju zas a znova pozriem


Kto je na tom rovnako, nech sa ozve na email, rád s ním pokecám, keďže je pravdepodobne moja krvná skupina :P

04. 12. 2007, 17:07:54, dracula

Vidím že vrána bude vstávat z hrobu ještě hoooodně dlouho 

27. 11. 2007, 21:05:59, Shark

Film je skvelej. Atmosféra, herecké výkony, príbeh. Co víc chcete? 100%.

27. 11. 2007, 18:35:48, Zbynek

 nechápu,proč se vám ten film nelíbí

27. 11. 2007, 18:13:24, petra

Mist:hele,mě vůbec nezajímají tvý vědecký řečičky,jak je ten film nedostatečný,furt na nějakém filmu hledáš chyby a jen chyby,nedokážeš pochopit,jak je ten film ůžasnej,nějaká konstruktivní blbost mě vůbec nezajímá,prostě je to fakt pěknej film,a chtěla bych vidět tebe,magore,jak bys to tam musel hrát,a najednou tě postřelí,protože místo slepých nábojů tam zůstaly ostré,upřímně lituju,že seš tak chladnej vůči tomuto filmu,a měl by ses nad sebou zamyslet a souhlasím s Jayem,jednička je bombastická,každý film má nějaký chyby,takže mi polib!The Corow je super film a lituju ty,kterým se film nelíbil,končím s váma,tupče!!

27. 11. 2007, 18:10:37, Kačora

komu se vrána (první díl) nelíbí at mi prdel políbí. ta recenze je uplně mimo!!!!!!!  the crow-100%

14. 11. 2007, 10:29:45, jay

Dost dobrej film.50%?To snad ne.

27. 10. 2007, 16:57:26, abaddon
Přesně film co jde absolutně mimo mě... 0%

 

09. 09. 2007, 16:00:04, Z.

Dobře, děkuji za polemiku.

30. 08. 2007, 16:32:17, beonica

Beonica: Já upřímně taky k němu nějak extra hluboký vztah nemám, vždycky koukám akorát na první polovinu. Ale řekla bych, že je to jeden z těch "pocitových" filmů - buď člověka ta atmosféra naprosto uchvátí a tím se pro něj film stane doopravdy kultem, anebo má naopak vysílačku nastavené na jiné frekvence a nechá ho to naprosto chladným. Pro mě to třeba určitou atmosféru má v tom, že dokáže vykouzlit určitou temnou atmosféru a přitom tam člověk pořád někde cítí to "světlo", není to horor, u kterého by se člověk bál. Je tam prostě hodně cítit, čím je inspirovaný a jaké události vznik příběhu provázely. A to je asi ono. Prostě někoho to dojme, někoho ne.

30. 08. 2007, 15:09:44, NancyBitch

Nancy, díky za vysvětlení. Já bych se hádala zas o ten hezký ksichtík. Nemám nic proti pohádkám, nepotřebuji ve filmech realitu (moc se mi líbila Vesnice), ale u tohohle filmu se musím ptát - CO PŘESNĚ je na něm tak super. Děj lze bez problémů tolerovat, ale těžko někomu urve srdce (existuje již v mnoha verzích). technicky film rovněž nevyniká. Je to sled převážně pomystychtivých aktů procpaný flashbacky. A jelikož k němu nemám žádný hlubší vztah, naprosto mě nedokázal oslovit. Jestli je to "kult", pak je to "kult" a argumenty zde nemají smysl - tuhle možnost beru a nepopírám ji.

30. 08. 2007, 15:04:22, beonica

Beonica: Ty klišé tam jsou, ale to se ostatně dalo čekat, Vrána je pohádka, komiks, kterej O´Bar napsal, aby se smířil se smrtí svojí manželky... A o ty mizerné herecké výkony bych se hádala. Koukni na Vampires Los Muertos, Kruh 2, Resident Evil, většinu nových krváků, tomu já říkám mizerné herecké výkony. Myslím, že Brandon Lee si svůj status nevvydobyl jen díky své smrti a hezkému ksichtíku.

30. 08. 2007, 14:54:25, NancyBitch

Jo, fakt umřel. Místo slepých zůstaly ve zbrani ostré náboje. Dost hloupá smrt. Na Vránu jsem se svého času děsně těšila. Strašlivě mě to zklamalo. Jestli je to "kultovní" a já to nechápu - budiž. Ale když člověk vidí směs mizerných hereckých výkonů a neskutečných klišé, obvykle si z filmu radostí neucvrkne. 50% procent je moc.

30. 08. 2007, 14:47:56, beonica

on faqt zdochol?

29. 07. 2007, 18:56:18, Awa

podla mna je to najlepsi film na svete..hned na prvy raz som si ho zamilovala .....mohol dostat viac %........50% je podla mna malo na takuto pecku!

28. 06. 2007, 09:03:08, candy....

 jeden z nej filmů které jsem zatím viděl. souhlasím s calebem

17. 06. 2007, 15:57:52, Vasa
Caleb: Ale od toho přece kritika je, ne jen aby mazala filmům a produkčnímu týmu med kolem huby, ale aby upozornila na viditelné nedostatky. A to, že je ty nevidíš nutně neznamená, že tam nejsou. Co člověk, to názor, ale upřimně mi příjde, že tvá reakce na výše uvedenou recenzi je dost bezzubá. Pokud jsi bod 1 nepochopil, není to ani tak chyba autora a i další argumenty kterými jsi kontroval mi přijdou trochu nesmyslné. O.k. chápu. Hodně lidí nachází na tomto filmu jen samé klady, ovšem bohužel se příliš často nechají zaslepit jeho atmosférou aniž by vnímali zásadní chyby, které snímku naprosto ubírají na důvěryhodnosti a výsledném efektu v očích náročnějšího diváka. Mě ho pouštěla kamarádka jako velkou senzaci, ale musím říct, že provedení mě dost zklamalo. Nejen kvůli těm "černobílým" charakterům postav, ale také kvůli tomu lehce trapnému patosu, který z celého snímku dělá naivní pohádku pro dospělé. Čekání na nějakou větší zápletku bylo zbytečné. Osamělý mstitel jde, všechny na seznamu rozseká a ještě stihne rozdat pár užitečných k životu nezbytných rad - jak prosté. Proti gustu žádný dišputát, chápu, že se to někomu líbí, ale konstruktivní kritika je v tomto případě na místě.

 

16. 05. 2007, 01:01:56, Mist

Caleb-potlesk pro tebe pěkně si ho utřel a máš pravdu mno jo tady se pozná komu to myslí a komu ne,a tobě to rozhodně myslí....fakt se ti to povedlo a závěr je dobrej.. potlesk pro tebe...

02. 05. 2007, 13:27:11, Kačuula

 Tak tohle me dostalo ... Behem cteni jsem si uz predem formuloval komentar kterym ocividne nechapaveho autora recenze poradne zjebu, ale Caleb to udelal za me.

24. 03. 2007, 14:43:28, Dave

 tim myslim 100%,minimálně 99%.Vrána je prostě Vrána....nic jinýho k tomu nemůžu napsat.

22. 03. 2007, 22:23:04, Anwi

 Vrána je kult....neznam lepší zpracování komixu....já osobně bych dala víc %

22. 03. 2007, 22:15:58, Anwi

Tahle recenze je vtip, že? Kdyby se totiž měla brát vážně, tak je blbá...

13. 02. 2007, 16:24:04, kuku

Nejlepší film vůbec!!!!


 


 

28. 01. 2007, 18:02:19, Phantom Shadow

 najlepsia komiksova adaptacia aku som kedy videl(hovorim len o jednotke).kam sa hrabe svojou temnostou tim burton a jeho batman.vrana je prote kult vdaka branon a alex.vdaka

02. 01. 2007, 20:34:54, megaslash

abych řekla pravdu, tak tohle mě moc nevzalo

30. 12. 2006, 14:05:55, terka.tu
4 Caleb: Máš naprostou pravdu není k tomu co dodat...ten film je prostě úžasnej a tohle hodnocení mu buď může dát ten kdo ho neviděl nebo má komplexy...v tom případě by se měl léčit...(samozřejmě tím nechci říct že autor článku má nějaký komplex ale si ten film fakt neviděl nebo spíš nepochopil)

 

24. 12. 2006, 13:34:21, Mirek

 A zapoměl jsem že třetí Vrána se dá taky koukat, v autě, za jízdy, když jste řidič a dáváte pozor na cestu.. velkej pozor

20. 12. 2006, 17:45:11, Shark

Sharku, Mabiusovci tě vidí!

20. 12. 2006, 17:42:30, NancyBitch

Vrána 1 tedy první a jediná,ty další nemá cenu zmiňovat, je podle mého soudu jeden z nejlepších převodů komiksu na plátno, skvělá atmosféra, hudba a v neposlední řadě Brandon Lee. Kdyby viděl co udělali se dvojkou a trojkou tohoto filmu jistě by vylezl z hrobu a pokračoval v pomstě..... 

20. 12. 2006, 16:40:24, Shark

Komentáře normálně nepíšu, ale tvé osobní hodnocení mi řádně hnulo žlučí. Evidentně jsi film nepochopil, nebo ti ho někdo jen vyprávěl. Zaprvé si dost protiřečíš (....to jsou bezesporu hororové prvky .... není horor,spíš nějaké fantasy..) A věci co filmu vyčítáš?? 1.bod jsem nepochopil ("To dobré a špatné, jsou jednorozměrné a nijak se během snímku nevyvíjí.") 2. bod zcela jasně ukazuje, že nemáš absolutně páru o co jde. Moralizující linka táhnoucí se příběhem - nenech se vysmát. Poselství: NEBERTE DROGY JSOU ŠPATNÉ je dost zcestné, ve scéně šlo hlavně o to, ukázat jak Erik dokáže fet z těla Sářiny mámy dostat. A ono KOUŘENÍ ŠKODÍ ZDRAVÍ?? Cha, nešlo spíš o to, že Erik coby mrtvola řekne onomu policistovi : Tohle Vás zabije! Že by troška ironie? A bod číslo3? Cos čekal, když jsi se koukal na film o návratu ze záhrobí a cestě pomsty? Akční scény nahrazující děj?? Připadá ti, že film je videoklip o ničem?? Evidentně jsi moc filmů ještě neviděl a jediné, z čeho čerpáš jsou načtené recenze z jiných serverů. Hluboká podstata snímku a takový intelektuální žvásty ti moc neseděj, z celýho článku čpí fakt, že nevíš o čem píšeš. Na závěr musím podotknout i svůj pohled na tento film. Je to jeden z nejlépe zfilmovaných comicsů a zároveň dech beroucí příběh o lásce a pomstě. Jen doufám, že už sem podobnou slátaninu nenapíšeš. Zdraví mám jen jedno. Jo a prosim tě nekuř, kouření škodí zdraví.

20. 12. 2006, 10:59:34, Caleb