Finanční bilance 2019


The Prodigy (Potomek)
Rozpočet: 6 (milionů dolarů)
Americké tržby: 14,8
Celosvětově: 21,1

Jako první šel do boje Potomek aneb další variace na zlobivé dítě, které není tím, čím se zdá být. Po průměrných recenzích však přišly i nízké tržby.

Happy Death Day 2U (Všechno nejhorší 2)
Rozpočet: 9
Americké tržby: 28,0
Celosvětově: 64,5

První Happy Death Day vydělal v globálu 125 mega, takže úspěšný producent Jason Blum odklepnul dvojku. Ale diváci o nastavenou kaši (i když mě se i druhý díl líbil) už zájem neměli. Trojka nebude.

Us (My)
Rozpočet: 20
Americké tržby: 175,0
Celosvětově: 255,5

První vlaštovkou z hororového prostředí, která překvapila tržební svět, byla tudíž až další štace režiséra Jordana Peela. Ten už šokoval se svým Get Out (Uteč, 2017), který rovněž překonal globální čtvrtmiliardu. Ačkoliv jsem byl z výsledku jeho dalšího filmu mírně řečeno rozpačitý, určitě zde máme talentovaného tvůrce, jehož se vyplatí sledovat.

Pet Sematary (Řbitov zvířátek)
Rozpočet: 21
Americké tržby: 54,7
Celosvětově: 109,5

První It (To) rozpoutalo novou kingománii – však ještě o něm bude psáno – a tak se rychle vynořil i remake Hřbitovu domácích zvířátek z roku 1989 (zkrátili ovšem název na Řbitov zvířátek). Žádný velký boom z toho sice tentokrát nebyl, ale přes stovku se snímek přeplazil.

The Curse of La Llorona (La Llorona: Prokletá žena)
Rozpočet: 5 až 10
Americké tržby: 54,7
Celosvětově: 122,1

Ani producent James Wan se nefláká – však i o něm ještě bude psáno – a rozvířil své Conjuring univerzum na všechny strany. La Llorona se k němu hlásí jen dvěma prsty, na slušný balík to ale stačilo.

The Intruder
Rozpočet: 8
Americké tržby: 35,4
Celosvětově: 36,5

Naopak v mínusu skončilo podle všeho průměrné hororové drama s Dennisem Quaidem.

Brightburn (Syn temnoty)
Rozpočet: 6
Americké tržby: 17,3
Celosvětově: 32,8

Zklamáním musela být pro producenty i variace Supermana naruby, která doufala, že se sveze na vlně komiksových látek.

Ma (Máma)
Rozpočet: 5
Americké tržby: 45,3
Celosvětově: 60,5

Ani druhé želízko v ohni ze stáje Jasona Bluma nedokráčelo ke stovce. Prostě slabší rok…

Child’s Play (Dětská hra)
Rozpočet: cca 10
Americké tržby: 29,2
Celosvětově: 44,9

Povinný příděl remaků doplnila Dětská hra. Vražedná panenka ale musela ustoupit jiné vražedné panence.

Annabelle Comes Home (Annabelle 3)
Rozpočet: 25 až 30
Americké tržby: 74,1
Celosvětově: 228,5

James Wan opět zabodoval, i když je pravda, že třetí Annabelle vydělala z trilogie nejméně (jednička udělala 256, dvojka dokonce 305). Jenže kolik znáte jiných frančíz, které dokáží taková čísla generovat?

Midsommar (Slunovrat)
Rozpočet: ?
Americké tržby: 27,4
Celosvětově: 42,5

Slunovrat natočil Ari Aster, který mnohé zaujal svým předchozích hororem Hereditary (Prokleté dědictví, 2018). Leckdo sice mluví o jednom z vrcholů roku, žádný kasovní trhák ale nevznikl.

Crawl (Kořist)
Rozpočet: 13,5 (jiný zdroj 17)
Americké tržby: 39,0
Celosvětově: 91,5

V létě dostal šanci i solidní aligátoří survival Alexandra Aje. Trochu škoda, že globální stovku se zdolat nepodařilo.

Scary Stories to Tell in the Dark (Noční můry z temnot)
Rozpočet: 25
Americké tržby: 68,9
Celosvětově: 104,5

Zato André Ovredal tu stovku se svou duchařskou báchorkou dal. Za mě překvapení.

47 Meters Down: Uncaged
Rozpočet: 12
Americké tržby: 22,2
Celosvětově: 39,9

Prvních 47 metrů (47 Meters Down, 2017) bylo pro mě příjemné překvapení a v kinech si žraločí béčko naškudlilo 62 milionů. Druhý díl ovšem nepřekvapil už ničím jiným než tragickými ratingy a čeká ho cesta do zapomnění.

Ready or Not (Krvavá nevěsta)
Rozpočet: 6
Americké tržby: 28,7
Celosvětově: 57,6

Konec prázdnin byl v USA na horory skutečně bohatý. A jedním z dalších zajímavých kousků by mohla být brutální a černohumorná Krvavá nevěsta. Jenže takový materiál se prodává docela těžko…

It: Chapter Two (To Kapitola 2)
Rozpočet: 70
Americké tržby: 211,5
Celosvětově: 472,0

A máme tu vítěze. Jasně, leckdo mi namítne, že po 700milionové jedničce (nejúspěšnější horor historie – navíc v eRku) je necelá půlmiliarda Kapitoly 2 trochu ústup. Můžeme se dohadovat, zdali jsou mladí teenageři vděčnějším materiálem k tancujícímu klaunovi nebo jestli je dvojka prostě jen horší film nebo je viníkem přestřelená stopáž. Na každý pád předvedl Pennywise úctyhodný výkon.

Zombieland: Double Tap (Zombieland: Rána jistoty)
Rozpočet: 42
Americké tržby: 73,1
Celosvětově: 121,7

První Zombieland vydělal něco málo přes stovku a dvojka ho napodobila. Ale jestli to bude stačit na završení trilogie, nevím.

Countdown (Stáhni a zemřeš)
Rozpočet: 6,5
Americké tržby: 25,6
Celosvětově: 45,4

Podle ratingů jen nezáživná (pod)průměrná hororová výplň.

The Lighthouse (Maják)
Rozpočet: ?
Americké tržby: 10,8
Celosvětově: 13,8

Zato Maják je patrně jedním z vrcholů roku 2019. Černobílý snímek se dvěma muži (Robert Pattinson a William Dafoe) v režii Roberta Eggerse (Čarodějnice, 2015) – to musím vidět! Škoda, že film byl divákům nabídnut jen v omezené distribuci.

Doctor Sleep (Doktor Spánek od Stephena Kinga)
Rozpočet: 45
Americké tržby: 31,5
Celosvětově: 72,2

Hodně vysoko se v mém hodnocení vydrápal i volný sequel k Osvícení (1980). Bohužel zrovna tady pšenka nekvetla a sto miliónů se urvat nepovedlo. Zajímavostí je, že ani původní snímek Stanleyho Kubricka vzhledem k vysokým produkčním nákladům příliš nevydělal.

Black Christmas (Černé Vánoce)
Rozpočet: 5
Americké tržby: 10,4
Celosvětově: 18,5

Tragicky skončil remake Černých Vánoc (1974). Kdo je proboha na tohle zvědavý?! Navíc stejnojmenný remake už jednou propadl – v roce 2006! Dobře vám tak.

No, a to je vše, přátelé…

Sdílejte článek

Frenk ( profil autora )

Film, hudba a alkoholické radovánky, to jsem já!

Žádné komentáře

Přidejte svůj komentář